flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

А Н А Л І З обліково-статистичної роботи суду за 2015 рік

А Н А Л І З

обліково-статистичної роботи Лебединського районного суду Сумської області за 2015 рік

 

З метою проведення аналітичної роботи та об’єктивності показників статистичних звітів, відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та  плану роботи Лебединського районного суду Сумської області на перше  півріччя 2016 року був проведений аналіз обліково-статистичної роботи суду за 2015 рік.

За джерела отримання інформації при проведенні даного аналізу було взято: план роботи Лебединського районного суду Сумської області, матеріали за результатами його виконання (довідки, узагальнення), звітність суду, протоколи зборів  та оперативних нарад суду, нормативно-правові акти, що регулюють питання обліку та реєстрації судових справ, а також Методичні рекомендації щодо проведення аналізу обліково-статистичної роботи територіальними управліннями Державної судової адміністрації та загальними судами.

         Обліково-статистична робота Лебединського районного суду Сумської області  відповідає загальним правилам ведення судового діловодства в місцевих судах. Робота з документами з моменту їх надходження чи створення в суді до відправлення або передавання в архів, звернення до виконання судових рішень здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді Автономної республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ,  затвердженої  наказом ДСА України   17.12.2013  № 173 (далі – Інструкція)  та Положення про автоматизовану систему документообігу, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 року в редакції рішення Ради суддів України від 02.04.2015 року № 25.

Обліково-статистична робота та діловодство в суді ведеться автоматизовано в комп’ютерній програмі «Д-3».

Заповнення форм статистичної звітності, статистичних карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальну справу, карток обліку сум шкоди, заподіяної  злочинами,  регламентуються  відповідними інструкціями: Інструкції щодо формування  картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, затвердженої Наказом Державної судової адміністрації України від 05.12.2013, № 169,  інструкціями та рекомендаціями ДСА України щодо заповнення відповідних статистичних форм звітності.

Складання звітів всіх форм в суді здійснюється відповідно до вимог Інструкції щодо подання і заповнення форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими судами судових справ і матеріалів, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України №55 від 05.06.2006 року зі змінами.

Відповідно до наказу голови суду від 07.04.2008 р. № 34 організацію діловодства в Лебединському районному суді  та ведення обліково- статистичної роботи суду забезпечує керівник апарату суду.

Секретарі суду  всі судові справи та матеріали, що надійшли до суду і підлягають розгляду відповідно до кримінального, цивільного чи адміністративного судочинства, справи про адміністративні правопорушення  реєструють у комп’ютерній програмі «Д-3» та заповнюють відповідні обліково – статистичні картки.

Кримінальна справа, кримінальне провадження, матеріали про застосування примусових заходів медичного характеру, скарга потерпілого про притягнення до кримінальної відповідальності в порядку приватного обвинувачення реєструються в обліково-статистичній  картці комп’ютерної програми  «Д-3». Протягом  перебування  справи  у провадженні суду  до програми вносяться  відмітки  про рух справи.

Цивільні справи, позовні заяви, заяви про видачу судового наказу, заяви окремого провадження, повернуті на новий судовий розгляд кримінальні справи, у яких вироки скасовані в частині цивільного позову, та інші заяви, що розглядаються в порядку цивільного судочинства, реєструються в день надходження до суду у комп’ютерній програмі «Д-3».

Адміністративні справи, позовні заяви, що розглядаються в порядку адміністративного судочинства, реєструються у комп’ютерній програмі «Д-3».

Матеріали про адміністративне правопорушення також реєструються у комп’ютерній програмі «Д-3».

Усе листування, що стосується окремих судових справ і матеріалів, зареєстрованих у програмі «Д-3», ведеться за номером судової справи (матеріалу).

Після реєстрації всі справи і матеріали, що підлягають розгляду відповідно до процесуального законодавства, передаються суддям. Передавання справ і матеріалів судді здійснюється під підпис у контрольному журналі судових справ і матеріалів, переданих для розгляду судді, що формується та роздруковується з КП «Д-3». Такий журнал ведеться окремо щодо кожного судді.

         Період знаходження справ в провадженні, дата набрання вироком, рішенням та постановою законної сили обліковується вірно.

         Ведення первинної обліково-статистичної роботи та складання звітів, згідно посадових інструкцій  покладено на старшого  секретаря суду Шутренкову Я.І., секретарів суду: Шаповал Т.О., Ткаченко І.О.,  відповідальну  за звітність консультанта суду з кадрової роботи Сугак Н.О.  Секретар суду Ткаченко І.О. та консультант суду з кадрової роботи Сугак Н.О. мають повну вищу юридичну освіту, старший секретар суду Шутренкова Я.І. – базову  вищу  юридичну освіту та працюють на посадах з 2004 року, 2008 року та 2002 року. Секретар суду  Шаповал Т.О. не має відповідної освіти, але працює в суді на посаді секретаря суду  з 1986 року та має значний досвід роботи.

Періодично протягом  першого та другого півріччя 2015 року  суддями Лебединського районного суду Сумської області здійснювалася перевірка звернення до виконання вироків, рішень, ухвал суду, якість заповнення  обліково – статистичних карток  на справи  та своєчасність проведення відміток про розгляд справ та перенесення їх слухань, про що складалися відповідні акти.

В  лютому та листопаді 2015 року  згідно планів роботи суду на перше та друге півріччя 2015 року було здійснено перевірку  роботи канцелярії суду з питань якості заповнення обліково-статистичних карток на всі категорії справ, що розглядаються судом. В цілому інформація щодо справ зазначається в обліково-статистичних картках,  відповідає матеріалам справ та звітним даним. Типовими помилками, які були виявлені під час перевірок є: не зазначення причин перенесення слухання справ, відсутність відміток про набрання законної сили судового рішення, відміток про звернення судових рішень виконання тощо. Результати проведених перевірок обговорювались на нарадах з працівниками суду. Працівникам, які допускали помилки в своїй роботі, вказувалось на недопущення виявлених недоліків в майбутньому та на необхідність підвищувати рівень професійних знань та навичок.

 Значна увага приділяється питанню порушення строків розгляду справ усіх категорій та причинам зміни та скасування рішень по справах, які переглянуті судом вищої інстанції. Кожен суддя проводить перевірку  виконання винесених ним  рішень, ухвал, постанов,  вироків  по розглянутих справах та вживає заходи  щодо своєчасного і повного їх виконання. Також проводилися  аналізи дотримання строків розгляду кримінальних проваджень по яким підсудні  перебувають під вартою, причини відкладення та зупинення  провадження  під час розгляду  цивільних справ.

Відповідно до плану  роботи суду на перше та друге   півріччя 2015 року  в суді  значна увага приділяється проведенню аналітичних досліджень з наступних питань: стану якості відправлення та здійснення правосуддя з визначенням динаміки у порівнянні з аналогічним звітним періодом; якості заповнення суддями карток на осіб, стосовно яких розглянуто кримінальні справи та вироки (постанови, ухвали) щодо яких набрали законної сили; помилок, допущених судом під час складання звітів; залишків судових справ, не розглянутих на початок звітного періоду та інше.

Також судом постійно проводиться  роз’яснювальна  робота через ЗМІ та  серед громадян.   Так, протягом 2015  року  в ЗМІ було розміщено дві публікації щодо  реалізації  громадянами своїх прав у зв’язку з набранням чинності Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд» та стосовно зміни ставок судового збору, інформаційне повідомлення щодо можливості отримати безоплатну вторинну правову допомогу у цивільних справах в приміщенні суду, статистичні дані щодо розгляду окремих категорій справ. За матеріалами суду було розміщено чотири публікації  в місцевих друкованих ЗМІ щодо розгляду судом резонансних справ. Крім того, з нагоди професійного  свята - Дня працівників суду, голова суду дав інтерв’ю місцевій газеті щодо судової реформи, люстрації суддів та з інших актуальних питань, що турбують громадян. З метою проведення профілактичної роботи щодо злочинності серед неповнолітніх  у червні 2015року  судом було проведено 2 ознайомчі  екскурсій з учнями старших класів загальноосвітніх шкіл міста, а у грудні 2015 року було проведено 2 ознайомчі  екскурсій з учнями старших класів загальноосвітніх шкіл району, в ході яких учні мали змогу ознайомитися  з роботою суду, прослухати лекції про відповідальність неповнолітніх за вчинення кримінальних правопорушень,  відвідати судове засідання  тощо. З нагоди Всеукраїнського тижня права голова суду взяв участь у ряді зустрічей та «круглому столі» на тему «Права людини, обв’язки громадянина». Вся актуальна інформація щодо організації роботи суду, розгляду резонансних справ, змін законодавства, що стосуються прав громадян постійно розміщується та оновлюється на офіційному веб-сайті суду.

В суді проводяться збори суддів та працівників суду, на яких обговорюються підсумки роботи суду за окремі періоди.

Для забезпечення правильного застосування судом чинного законодавства та належної організації роботи, згідно планів роботи суду на перше та друге  півріччя  2015 року проводилися  узагальнення та аналізи судової практики з наступних питань:

-                    узагальнення практики розгляду кримінальних проваджень, що проводяться в режимі відео конференції  під час  трансляції з іншого приміщення, у тому числі, яке знаходиться поза межами приміщення суду (дистанційне провадження) за 2014 рік;

-                    узагальнення строків розгляду кримінальних проваджень, у яких обвинувачені  перебувають під вартою за 2014 рік;

-                    узагальнення  практики розгляду спорів, що виникають  із земельних правовідносин за 2014 рік;

-                    аналіз стану  здійснення судочинства і оперативності розгляду цивільних справ  різних категорій за 2014 рік;

-                    узагальнення практики розгляду слідчими суддями клопотань про тимчасовий доступ до речей і документів за перше півріччя 2015 року;

-                    аналіз вирішення цивільно-правових спорів, які виникають з трудових правовідносин за перше півріччя 2015 року;

-                    аналіз практики розгляду суддями цивільних справ про визначення додаткового строку для подання заяви про прийняття спадщини за перше півріччя 2015 року;

-                    узагальнення розгляду адміністративних матеріалів про порушення антикорупційного законодавства за перше півріччя 2015 року.

25 червня 2015 керівник апарату суду та консультант суду з кадрової роботи  взяли участь у відеосемінарі, який проводився спеціалістами територіального управління Державної судової адміністрації України  в Сумській області, на якому були надані рекомендації та роз’яснення щодо заповнення форм звітності. Для підвищення якості складання статистичних звітів 26 червня 2015 року  та 24 грудня 2015 року в суді проводилися заняття з працівниками суду, відповідальними за складання статистичних звітів, де вивчалися і закріплювалися  знання нормативних документів, що визначають порядок складання звітів.

На виконання вимог Закону України «Про судоустрій та статус суддів» Лебединським районним судом Сумської області розроблено список суддів та працівників апарату суду, які приймуть участь у  підготовці  у Харківському регіональному відділенні  Національної  школи   суддів України  у  2015 році. Протягом  2015 року у підготовці взяли участь усі працівники, зазначені у списку.

 З 02 по 06  лютого 2015  року  секретар судового засідання Заяц Ю. О. взяла  участь у підготовці секретарів судового засідання загальних та апеляційних судів, який проводився Харківським регіональним відділенням Національної школи суддів  України.

З 02 по 06 березня 2015 року двоє помічників суддів Линник О. Г. та Огієнко К. М.  взяли участь у підготовці помічників суддів  та консультантів місцевих  загальних та апеляційних судів, який проводився Харківським регіональним відділенням Національної школи суддів  України у режимі відеоконференції.

З 05 по 09 жовтня 2015 року голова суду Чхайло О. В. взяв участь в підготовці голів та заступників голів місцевих загальних судів, яка  проводилася Національною школою суддів  України.

З 19 по 23 жовтня суддя Бакланов Р. В. взяв участь в підготовці суддів місцевих загальних судів, обраних на посаду безстроково, яка  проводилася Харківським регіональним відділенням Національної школи суддів  України.

З 30 листопада по 04 грудня 2015 року старший секретар суду взяла  участь у підготовці старших секретарів, секретарів місцевих загальних судів головних і провідних спеціалістів місцевих і  апеляційних судів, яка  проводилася Харківським регіональним відділенням Національної школи суддів  України.

  З метою вдосконалення професійних навичок працівників апарату  проводяться навчання в останній четвер  місяця згідно розробленого плану. На навчаннях обговорюються різноманітні питання діяльності суду, вивчаються зміни до нормативно – правових актів, що регулюють роботу суду, закони України  «Про державну службу», «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації»,  «Про запобігання корупції», «Про очищення влади», процесуальне законодавство та інше. Особлива увага на навчаннях приділялася вивченню та закріпленню знань  Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді Автономної республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, яка набрала чинності з 1 січня 2014 року. З суддями  проводяться  навчання та інформування з актуальних питань  застосування нового законодавства відповідно до окремо розробленого плану.  

В суді створена бібліотека,  яка діє відповідно до Положення про бібліотеку суду, затвердженого наказом керівника апарату суду  від 24.12.2012 року № 19 та  розроблені правила користування бібліотекою суду. Консультантом суду здійснюється систематизація законодавства та судової практики, облік та зберігання актів законодавства. Зміни в законодавство вносяться своєчасно, про що невідкладно інформуються судді та працівники апарату суду. Консультантом суду регулярно проводиться звірка контрольних кодексів та постанов Пленумів Верховного суду України, Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ, Вищого адміністративного суду України з примірниками, які знаходяться в користуванні суддів.

Справи до архіву систематично передаються за затвердженим головою суду графіком. Передача справ здійснюється за описами та окремо по категоріям справ.

Необхідною умовою ведення обліково – статистичної роботи на належному рівні є програмне та технічне забезпечення суду. Вцілому суд забезпечений комп’ютерною технікою, яка дає можливість забезпечити діяльність суду. Станом на 01.01.2016 року суд забезпечений комп’ютерами у кількості 17 шт., принтерами у кількості 20 шт., моніторами у кількості 20 шт.,  засобами фіксації судового процесу у кількості 3 шт. Станом на 01.01.2016 року в суді використовується два сервери.  Крім того, в суді функціонує локальна мережа та є доступ до мережі Інтернет. Для проведення дистанційного судового провадження в режимі відеоконференції  в суді встановлена   одна система відеоконференцзв’язку.

Відповідно до вимог діючого законодавства у суді функціонує автоматизована система документообігу суду, яка представлена програмою «Документообіг – 3».  Кожному працівнику апарату суду відповідно до його функціональних обов’язків було надано право доступу до автоматизованої системи документообігу.  Слід відмітити, що в першому півріччі 2015 року виходило кілька версій програми КП «Д-3»,  які дали можливість формувати  всі форми звітності  суду в автоматичному режимі.

          Робота з картками на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальні провадження, ведеться у відповідності до вимог Інструкції щодо формування  картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, затвердженої Наказом Державної судової адміністрації України від 05.12.2013, № 169.        

         Обов’язок по заповненню карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто матеріали кримінального провадження  покладено на помічників  суддів. Картки заповнюються в повному обсязі, всі пункти відповідають дійсності.

         Судді, після набрання вироком законної сили, підписують   картки на осіб, стосовно яких розглянуто кримінальне провадження, електронним цифровим підписом.

          Судом щоквартально, до 10 числа місяця, наступного за звітним, надсилається інформація  про кількість сформованих карток (із  зазначенням кількості карток, матеріали кримінальних проваджень яких надіслані до апеляційних судів) з накопичувальним підсумком  за відповідний період до територіального управління Державної судової адміністрації України у Сумській області.

У разі встановлення судом сум матеріальних збитків, моральної шкоди, сум прихованого прибутку, несплачених податків, зборів, тощо на справу заводиться картка обліку сум шкоди завданої злочином, яка заповнюється помічником судді та перевіряється головуючим по справі суддею.

В цілому стан обліково-статистичної роботи судів знаходиться на належному рівні, виявлені недоліки усуваються в робочому порядку, постійно ведеться робота по підвищенню професійного рівня працівників апарату  суду.

Проблемними питаннями  залишаються  неукомплектованість штату, недостатнє  технічне забезпечення суду необхідною для роботи оргтехнікою, що не може  не вплинути  на оперативність роботи суду.

         На підставі викладеного, вважаю за необхідне:

-                    аналіз обліково – статистичної роботи обговорити на виробничій  нараді з працівниками суду;

-                     продовжувати контроль за веденням діловодства в суді, приділяючи особливу увагу первинній реєстрації та обліку судових справ і матеріалів, які надійшли до суду, повноті заповнення документів первинного обліку, в тому числі при наповненні комп’ютерної програми «Д-3»;

-             проводити перевірку канцелярії суду з питань: а) звернення до виконання вироків, рішень, ухвал суду; б) правильність та своєчасність внесення даних до комп’ютерної програми «Д-3» ;

-                     планувати і систематично проводити навчання з працівниками апарату суду, які відповідальні за ведення обліково-статистичної роботи, з метою недопущення помилок при здачі статистичних звітів;

-                     під час проведення семінарських занять з працівниками апарату суду, які займаються веденням судової статистики, крім вивчення інструкцій щодо заповнення форм звітності, приділяти увагу вивченню положень Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України, Цивільного кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України «Про судоустрій та статус суддів», інших новел законодавства.

-                     запланувати інші  заходи по поліпшенню обліково-статистичної роботи.

 

 

В. о. голови Лебединського районного

суду Сумської області                                                        Л. І.  Подопригора