flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз обліково-статистичної роботи за перше півріччя 2014 року

11 липня 2014, 09:16

А Н А Л І З

обліково-статистичної роботи Лебединського районного суду Сумської області за перше півріччя 2014 року

 

З метою проведення аналітичної роботи та об’єктивності показників статистичних звітів, відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та  плану роботи Лебединського районного суду Сумської області на друге півріччя 2014 року був проведений аналіз обліково-статистичної роботи суду за перше півріччя 2014 року.

За джерела отримання інформації при проведенні даного аналізу було взято: план роботи Лебединського районного суду Сумської області, матеріали за результатами його виконання (довідки, узагальнення), звітність суду, протоколи зборів  та оперативних нарад суду, нормативно-правові акти, що регулюють питання обліку та реєстрації судових справ, а також Методичні рекомендації щодо проведення аналізу обліково-статистичної роботи територіальними управліннями Державної судової адміністрації та загальними судами.

         Обліково-статистична робота Лебединського районного суду Сумської області  відповідає загальним правилам ведення судового діловодства в місцевих судах. Робота з документами з моменту їх надходження чи створення в суді до відправлення або передавання в архів, звернення до виконання судових рішень здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді Автономної республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ,  затвердженої  наказом ДСА України   17.12.2013  № 173  та Положення про автоматизовану систему документообігу, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 року із змінами.

Обліково-статистична робота та діловодство в суді ведеться автоматизовано в комп’ютерній програмі «Д-3».

Заповнення форм статистичної звітності, статистичних карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальну справу, карток обліку сум шкоди, заподіяної  злочинами,  регламентуються  відповідними інструкціями: Інструкції щодо формування  картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, затвердженої Наказом Державної судової адміністрації України від 05.12.2013, № 169,  інструкціями та рекомендаціями ДСА України щодо заповнення відповідних статистичних форм звітності.

Складання звітів всіх форм в судах здійснюється відповідно до вимог Інструкції щодо подання і заповнення форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими судами судових справ і матеріалів, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України №55 від 05.06.2006 року зі змінами.

Відповідно до наказу голови суду від 07.04.2008 р. № 34 організацію діловодства в Лебединському районному суді  та ведення обліково- статистичної роботи суду забезпечує керівник апарату суду.

Секретарі суду  всі судові справи та матеріали, що надійшли до суду і підлягають розгляду відповідно до кримінального, цивільного чи адміністративного судочинства, справи про адміністративні правопорушення  реєструють у комп’ютерній програмі «Д-3» та заповнюють відповідні обліково – статистичні картки.

Зазначені в картках реквізити заповнюються в повному обсязі.  Заповнення інформаційних  карток первинного обліку секретарями  суду особливих зауважень не викликає. Записи відповідають матеріалам справи та звітним даним.

Кримінальна справа, кримінальне провадження, матеріали про застосування примусових заходів медичного характеру, скарга потерпілого про притягнення до кримінальної відповідальності в порядку приватного обвинувачення реєструються в обліково-статистичній  картці комп’ютерної програми  «Д-3». Протягом  перебування  справи у провадженні суду  до програми вносяться  відмітки  про рух справи.

Цивільні справи, позовні заяви, заяви про видачу судового наказу, заяви окремого провадження, повернуті на новий судовий розгляд кримінальні справи, у яких вироки скасовані в частині цивільного позову, та інші заяви, що розглядаються в порядку цивільного судочинства, реєструються в день надходження до суду у комп’ютерній програмі «Д-3».

Адміністративні справи, позовні заяви, що розглядаються в порядку адміністративного судочинства, реєструються у комп’ютерній програмі «Д-3».

Матеріали про адміністративне правопорушення також реєструються у комп’ютерній програмі «Д-3».

Усе листування, що стосується окремих судових справ і матеріалів, зареєстрованих у програмі «Д-3», ведеться за номером судової справи (матеріалу).

Після реєстрації всі справи і матеріали, що підлягають розгляду відповідно до процесуального законодавства, передаються суддям. Передавання справ і матеріалів судді здійснюється під підпис у контрольному журналі судових справ і матеріалів, переданих для розгляду судді, що формується та роздруковується з КП «Д-3». Такий журнал ведеться окремо щодо кожного судді.

         Період знаходження справ в провадженні, дата набрання вироком, рішенням та постановою законної сили обліковується вірно.

         Ведення первинної обліково-статистичної роботи та складання звітів, згідно посадових інструкцій  та  наказу Лебединського районного  суду Сумської області  покладено на старшого  секретаря суду Шутренкову Я.І., секретарів суду: Шаповал Т.О., Ткаченко І.О.,  відповідальну  за звітність консультанта суду з кадрової роботи Сугак Н.О.  Секретар суду Ткаченко І.О. та консультант суду з кадрової роботи Сугак Н.О. мають повну вищу юридичну освіту, старший секретар суду Шутренкова Я.І. – базову  вищу  юридичну освіту (продовжує навчання у вищому навчальному закладі) та працюють на посадах з 2004 року, 2008 року та 2002 року. Секретар суду  Шаповал Т.О. не має відповідної освіти, але працює в суді на посаді секретаря суду  з 1986 року та має значний досвід роботи.

Періодично у першому півріччі 2014 року  суддями Лебединського районного суду Сумської області здійснювалася перевірка звернення до виконання вироків, рішень, ухвал суду, якість заповнення  обліково – статистичних карток  на справи  та своєчасність проведення відміток про розгляд справ та перенесення їх слухань, про що складалися відповідні акти.

Результати проведених перевірок обговорювались на нарадах з працівниками суду. Працівникам, які допускали помилки в своїй роботі, вказувалось на недопущення виявлених недоліків в майбутньому та на необхідність підвищувати рівень професійних знань та навичок.

 Значна увага приділяється питанню порушення строків розгляду справ усіх категорій та причинам зміни та скасування рішень по справах, які переглянуті судом вищої інстанції. Кожен суддя проводить перевірку  виконання винесених ним  рішень, ухвал, постанов,  вироків  по розглянутих справах та вживає заходи  щодо своєчасного і повного їх виконання. Також проводилися  аналізи дотримання строків розгляду кримінальних проваджень по яким підсудні  перебувають під вартою, причини відкладення та зупинення  провадження  під час розгляду  цивільних справ.

На 07 липня   2014 року заплановано подання до територіального управління  Державної судової адміністрації України   в Сумській області складених, перевірених, підписаних  головою суду та відповідальними особами  звітів  за перше півріччя 2014 року. Для підвищення якості складання статистичних звітів 26 червня 2014 року в суді проводилося заняття з працівниками суду, відповідальними за складання статистичних звітів, де вивчалися і закріплювалися  знання нормативних документів, що визначають порядок складання звітів та переглянуто  запис відеосемінару, який проводився  працівниками  ДП «Інформаційні судові системи» з питань складання статистичної звітності за перше півріччя 2014 року.

На виконання вимог Закону України «Про судоустрій та статус суддів» Лебединським районним судом Сумської області розроблено графік підготовки суддів та працівників апарату суду на  2014 рік, але в зв’язку з відсутністю коштів та з об’єктивних причин у першому півріччі 2014 року підготовку у Національній школі суддів України  пройшов лише один працівник апарату суду.

 31.01.2014 року консультант суду взяла  участь у семінарі, який проводився Харківським регіональним відділенням Національної школи суддів  України на тему «Основні напрямки  діяльності прес – секретаря суду. Вміння  та навички з забезпечення  комунікаційних зв’язків суду та громадськості». 

Головний спеціаліст з інформаційних технологій   пройшов індивідуальний навчальний практикум  по роботі з КП «Д-3» на тему «Адміністрування КП «Д-3», який проводився працівниками  ДП «Інформаційні судові системи»  з 12.05.2014 року по 16.05.2014 року.

 З метою вдосконалення професійних навичок працівників апарату  проводяться навчання в останній четвер  місяця згідно розробленого плану. На навчаннях обговорюються різноманітні питання діяльності суду, вивчаються зміни до нормативно – правових актів, що регулюють роботу суду, закони України  «Про державну службу», «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації»,  «Про засади запобігання і протидії корупції», процесуальне законодавство та інше.     Особлива увага на навчаннях приділялася вивченню та закріпленню знань нової  Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді Автономної республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, яка набрала чинності з 1 січня 2014 року. З суддями  проводяться  навчання та інформування з актуальних питань  застосування нового законодавства відповідно до окремо розробленого плану.

Вцілому суд забезпечений комп’ютерною технікою, яка дає можливість забезпечити діяльність суду, але більшість техніки є морально застарілою та потребує оновлення. Кожен зал судового засідання має  засоби фіксації судового процесу. В суді функціонує локальна мережа та є доступ до мережі Інтернет. Для проведення дистанційного судового провадження в режимі відеоконференції  в суді встановлена  система відеоконференцзв’язку.

Відповідно до вимог діючого законодавства у суді функціонує автоматизована система документообігу суду. Кожному працівнику апарату суду відповідно до його функціональних обов’язків було надано право доступу до автоматизованої системи документообігу. Покращення програмного та технічного забезпечення суду є необхідною умовою ведення обліково – статистичної роботи на належному рівні.

          Робота з картками на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальні провадження, ведеться у відповідності до вимог Інструкції щодо формування  картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, затвердженої Наказом Державної судової адміністрації України від 05.12.2013, № 169, яка набрала чинності з 01 січня 2014 року. В першому півріччі 2014 року виникали певні труднощі щодо заповнення окремих пунктів картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальне провадження у зв’язку з несвоєчасним оновленням форми даної  картки.

         Обов’язок по заповненню карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто матеріали кримінального провадження  покладено на помічників  суддів. Картки заповнюються в повному обсязі, всі пункти відповідають дійсності.

         Судді, після набрання вироком законної сили, підписують   картки на осіб, стосовно яких розглянуто кримінальне провадження, електронним цифровим підписом.

          Судом щоквартально, до 10 числа місяця, наступного за звітним, надсилається інформація  про кількість сформованих карток (із  зазначенням кількості карток, матеріали кримінальних проваджень яких надіслані до апеляційних судів) з накопичувальним підсумком  за відповідний період до територіального управління Державної судової адміністрації України у Сумській області.

В цілому стан обліково-статистичної роботи судів знаходиться на належному рівні, виявлені недоліки усуваються в робочому порядку, постійно ведеться робота по підвищенню професійного рівня працівників апарату  суду.

Проблемними питаннями  залишаються  неукомплектованість штату, недостатнє  технічне забезпечення суду необхідною для роботи оргтехнікою, що не може  не вплинути  на оперативність роботи суду.

         На підставі викладеного, вважаю за необхідне:

-                    аналіз обліково – статистичної роботи обговорити на виробничій  нараді з працівниками суду;

-                     продовжувати контроль за веденням діловодства в суді, приділяючи особливу увагу первинній реєстрації та обліку судових справ і матеріалів, які надійшли до суду, повноті заповнення документів первинного обліку, в тому числі при наповненні комп’ютерної програми «Д-3»;

-             проводити перевірку канцелярії суду з питань: а) звернення до виконання вироків, рішень, ухвал суду; б) правильність та своєчасність внесення даних до комп’ютерної програми «Д-3» ;

-                     планувати і систематично проводити навчання з працівниками апарату суду, які відповідальні за ведення обліково-статистичної роботи, з метою недопущення помилок при здачі статистичних звітів;

-                     під час проведення семінарських занять з працівниками апарату суду, які займаються веденням судової статистики, крім вивчення інструкцій щодо заповнення форм звітності, приділяти увагу вивченню положень Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України, Цивільного кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України «Про судоустрій та статус суддів», інших новел законодавства.

-                     запланувати інші  заходи по поліпшенню обліково-статистичної роботи.

 

 

Голова Лебединського районного

суду Сумської області                                                                 О.В. Чхайло