flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Результати оцінки задоволеності громадян якістю окремих аспектів функціонування судів Сумської області

18 січня 2016, 15:27

15 січня 2016 року в приміщенні Господарського суду Сумської області відбувся круглий стіл з проблем  реформування судової системи України, в рамках якого відбулася  презентація аналітичного звіту  за результатами  проекту «Дослідження якості  роботи судів Сумської області з використанням методології карток громадського звітування». В даному заході взяли участь керівник апарату суду Наумова Наталія Григорівна та консультант суду з кадрової роботи Сугак Наталія Олексіївна.

В даному заході взяли участь Марина Руденко, радник з питань з громадським суспільством Проекту USAID «Справедливе правосуддя», Едуард Глоба, голова правління Сумської обласної організації  Ліги соціальних працівників України «Професійна ліга соціальних працівників Сумщини», Володимир Дементов, керівник грантового проекту «Дослідження якості роботи судів Сумської області з використанням карток  громадського звітування», Шелєхова Ганна Валеріївна, голова Зарічного районного суду м. Сум, Чорнобай Олег Іванович, голова Ковпаківського районного суду м. Сум, Кубрак Олена Миколаївна, завідувач сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій ТУДСАУ в Сумській області, юристи, тренери проекту, представники судів області.

         У травні – вересні 2015 року групою спеціально підготовлених інтерв’юерів здійснено опитування в середньому по 70 респондентів – відвідувачів у 23 судах Сумської області. Опитування проводилося безпосередньо  в приміщенні судів шляхом індивідуального особистого інтерв’ю.  У ході опитування було зафіксовано близько 40, 76% відмов від інтерв’ю. Це говорить про те, що громадськість ще не в повній мірі готова  до діалогу з судом. Чого не можна сказати про суди області.

«Коли ми розпочинали проект, то найбільше були стурбовані чи погодяться суди області на проведення опитування. Але виявилося, що це був найлегший етап дослідження. Після направлення листа з пропозицією прийняти участь в даному проекті в перші три дні усі суди області надіслали відповідь про готовність  взяти участь  у цьому проекті», - зазначив Володимир Дементов, керівник грантового проекту «Дослідження якості роботи судів Сумської області з використанням карток  громадського звітування».

За результатами опитування відвідувачів Лебединського районного суду Сумської області  переважна більшість респондентів (72, 9 %) в цілому оцінили якість роботи суду на «добре» або «відмінно», і лише 1, 4% - на «погано» або «дуже  погано». За 5-бальною шкалою середня  оцінка якості роботи суду становить 4, 24 бали.

За результатами опитування найкраще  в Лебединському районному суді Сумської області  забезпечуються  показники зручності  та комфортності: зручними є місця для очікування, забезпечено доступ до побутових приміщень, та всі приміщення  чисті і прибрані.

Найгірше, на думку відвідувачів, в суді забезпечується доступність суду, що пов’язано з низьким балом  у питанні щодо можливості  дозволити витрати на адвоката (39,6 % негативних відповідей), незручними місцями для паркування (31, 5% відповідей респондентів на оцінку «посередньо»), недостатньо якісним забезпеченням перебування  в приміщенні суду людей з обмеженими можливостями.

         Керівник апарату суду Наумова Наталія Григорівна, виступаючи перед присутніми зазначила, що судом уже вжито ряд заходів задля забезпечення доступності громадян до суду:  встановлено пандус та кнопка виклику,  в приміщенні суду кожної третьої середи місяця  незахищені верстви населення можуть отримати безоплатну правову допомогу.

      Наприкінці заходу, представниками Регіонального  центру комунікації громадськості  з судами було вручено відповідальним особам за зв’язки з громадськістю та ЗМІ судів області сертифікати  про участь у дистанційному навчальному курсі «Організація роботи прес-секретаря суду» в рамках Проекту «Регіональний центр комунікації громадськості з судами».